Online goed vindbaar

De meeste bedrijven behalen hun omzet tegenwoordig online. Ook het vinden van klanten gebeurt voor een groot deel via het internet. Om de juiste doelgroep te bereiken zijn er diverse mogelijkheden om doelgericht en resultaatgericht te adverteren. 

Wanneer je als bedrijf online beter gevonden wil worden is het belangrijk om eerst de doelgroep te bepalen. Waar is deze doelgroep actief en wat is de beste manier om ze te bereiken? Een goede marketingcampagne begint met een goede strategie. Daarom doen wij altijd voorafgaand onderzoek voor we beginnen de online vindbaarheid van het bedrijf te vergroten. Een goed opgezette campagne kan een hoop tijd én geld besparen en de omzet vergroten. Ook de doel van de vindbaarheid is van belang. Is dit om naamsbekendheid te verwerven of om directe leads te krijgen voor een product of dienst.

 

SEO 

SEO is het meest belangrijk voor de online vindbaarheid. Bij de bouw van een website zorgen wij ervoor dat deze volledig geoptimaliseerd wordt voor zoekmachines zoals Google om de online vindbaarheid te vergroten. De investering kan aan het begin groot lijken, maar een hoge positie in Google is onbetaalbaar. Dit vergroot namelijk het aantal bezoekers naar de website waardoor de investeringskosten zichzelf snel hebben terug verdient. Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces. Om een bepaalde positie te behouden zal de SEO geregeld moeten worden gecontroleerd en waar nodig bijgewerkt. Een positie is namelijk nooit gegarandeerd.  

 

Online adverteren

Snel resultaten behalen? Dan is online adverteren een effectieve methode om snel een bepaalde doelgroep te bereiken. Door te betalen voor een positie bovenaan de zoekresultaten zullen potentiële klanten eerst jouw bedrijf tegen komen. Bij SEA, serach engine advertising, betaal je per klik. Daarom is hetinstellen van de juiste filters nodig om niet honderden euro's aan advertentietegoed te verbruiken aan minder waardevolle zoektermen. 

 

Adverteren op social media

Een evenement promoten, snel veel likes krijgen of een zeer specifieke doelgroep bereiken? Dat kan met adverteren via Social media. Of dit past bij jouw bedrijf is natuurlijk afhankelijk van de doelgroep en de gewenste resultaten. 


Daarom Xless Design


  • Goede vindbaarheid
  • Diverse SEO technieken
  • Optimaliseren campagnes
  • Doelgericht adverteren
  • Persoonlijk advies
  • Gecertificeerd

Maatwerk

Wilt u graag weten wat voor campagnes geschikt zijn voor uw bedrijf en wat dat gaat kosten? Vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan.


Offerte aanvragen

Onze werkwijze



1. Doelstellingen bepalen

Om een doelgerichte marketing campagne op te stellen is het van belang om de doelstellingen te bepalen. Wil je de naamsbekendheid vergroten of een product onder de aandacht brengen. Zorg voor een realistisch doel, iedereen wil de eerste in Google zijn. Ook het bepalen van het budget is hierbij van belang.


2. Marketing campagne opzetten

Nadat de doelstelling is bepaald wordt er een campagne opgezet. Dit kan het optimaliseren van de SEO zijn, het voeren van een Adwords campagne of Social media marketing afhankelijk van de besproken wensen en de doelstelling.


3. Optimaliseren

Na het opzetten van de marketing campagne zal deze worden geoptimaliseerd. Dit kan zodra er een meetbaar resultaat is behaald, bijvoorbeeld na een week. Hierna kan de campagne worden bijgesteld zodat deze nog beter gericht is op het behalen van de doelstellingen en op deze manier meer oplevert en minder zal kosten.


4. Resultaten bekijken

Na de campagne kan het eindresultaat worden bekeken en geëvalueerd. Is de advertentie of de SEO doeltreffend geweest? Houd er rekening mee dat marketing een doorlopend proces is en SEO tijd nodig heeft. Dit is niet de laatste stap. Voor een blijvend effectieve campagne zullen deze stappen vaker moeten worden doorlopen. Marketing stopt niet bij stap 4.



Werk waar wij trots op zijn!