Website met modules

Als zzp’er begin je vaak met een beperkt budget, maar heb je grootse plannen. Hoe zorg je er dan voor dat een website hierop aansluit? Door een systeem te kiezen waar je de website met modules kan uitbreiden. Zo kun je aan het begin de investering laag houden en later de website mee laten ontwikkelen met de groei van je bedrijf.

 

Wat is een module?

Een module is een onderdeel van een groter geheel. Dit grote geheel is jouw website. Een module is een bepaalde uitbreiding van je website. Waar kun je dan allemaal aan denken? Eigenlijk aan alles wat je maar kan bedenken wat je als bedrijf voor jouw website wil of nodig hebt.

 

Populaire modules

Een module hoeft niet heel groots en uitgebreid te zijn. Ook kleinere uitbreidingen van een website kunnen worden bezien als een module. Wat zijn enkele populaire modules?

 

1) social media

Een koppeling van je website met social media. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een social media button die naar jouw pagina lijdt, of een ‘share’ knop om content op je website te delen. Ook het tonen van social media berichten op je website is een mogelijkheid.

2) contact/offerte formulier

Een bijna onmisbare module om je website bezoekers tot actie aan te zetten. Een contactformulier verlaagd en vereenvoudigd de drempel om contact met je op te nemen. Ook een offerteformulier helpt hierbij. Door gelijk aan te geven waar iemand een offerte voor aan kan vragen is de kwaliteit van de aanvraag groter.

 

3) Google maps

Vooral een must have als je bezoekers eenvoudig wil laten zien waar jouw bedrijf is gevestigd. Door op bijvoorbeeld de contactpagina een map te plaatsen met de locatie van jouw bedrijf. Hierdoor hoeft de klant niet te zoeken en is de kans groter dat ze bij je komen.

Afbeeldingsresultaat voor google maps

4) Nieuwsbrief

Houd je website bezoekers op de hoogte van de laatste trends, nieuws of weetjes. Met een nieuwsbrief module kunnen bezoekers zich eenvoudig aanmelden. Een prominente plek op de website zorgt voor meer aanmeldingen.

 

5) Meertalig

Ga je internationaal? Dan is meertaligheid wel zo handig. Met een talenmodule kunnen bezoekers niet alleen eenvoudig van taal wisselen op de website, je kan zelf ook eenvoudig in het beheersysteem pagina’s aanmaken in een andere taal.

 

6) Portfolio

Afhankelijk van je branche is het wenselijk om een portfolio bij te houden. Door een goede presentatie van wat je kan, zullen potentiële klanten eerder overtuigd zijn om bij jou een dienst (of product) af te nemen.

Afbeeldingsresultaat voor portfolio

7) Blog

Een blog bijhouden voor je bedrijf heeft vele voordelen. Je deelt bijvoorbeeld je kennis en toont op deze manier dat je een expert bent in je vakgebied. Wist je dat het hebben van een blog ook een positieve invloed heeft op Google? Ook is een blog een goede marketing tool. Denk maar eens aan het delen van berichten op social media.

 

Eenvoudig systeem

 

Met het XD-CMS is het heel eenvoudig om later modules toe te laten voegen. Dit kan een module zijn zoals benoemd, maar ook een volledige maatwerkoplossing speciaal ontwikkeld en aansluitend bij jouw bedrijf. Dat is de kracht van een module systeem.